2015>)
στ. ν. 4002/2011 (ΦΕΚ Α'
180) « Τροποποίηση Συνταξιοδοτικής Νομοθεσίας του Δημοσίου — Ρυθμίσεις για
Ανάπτυξη & Δημοσιονομική Εξυγίανση — Θέματα Αρμοδιότητας Υπουργείων
Οικονομικών, Πολιτισμού &
Τουρισμού,
Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης»
ζ. ν.
4024/2011 (ΦΕΚ Α' 226) Άρθρο 1 παρ.1Ο«Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις»
η. ν. 4051/2012 (ΦΕΚ Α' 40) «Ρυθμίσεις
Συνταξιοδοτικού Περιεχομένου και άλλες Επείγουσες Ρυθμίσεις Εφαρμογής του
Μνημονίου Συνεργασίας του
θ. v. 4093/2012 (ΦΕΚ Α' 222) «Έγκριση ΜΠΔΣ 2013-2016,
Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν.4046/2012 καΙ του ΜΠΔΣ 2013-2016»
ι.ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) «Φ.Ε., Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του v-4046/2012, του v-4093/2012 και του
ν.4127/2013 κ.α. Διατάξεις»
ια. ν. 4254/2014 (ΦΕΚ Α' 85), Άρθρο Πρώτο
Υποπαράγραφος ΙΑ.2 Περ. 3E
ιβ. ν. 4281/2014 (ΦΕΚ Α' 160), Άρθρο 220
ιγ. v. 4307/2014 (ΦΕΚ Α' 246),
Άρθρο 86
ιδ. ν. 4334/2015 (ΦΕΚ Α' 80)«Επείγουσες Ρυθμίσεις για τη Διαπραγμάτευση
και Σύναψη Συμφωνίας με τον Ε.Μ.Σ.»
ιε. ν.4336/2Ο15 (ΦΕΚ Α' 94)
«Συνταξιοδοτικές Διατάξεις — Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης
από τον Ε.Μ.Σ. & Ρυθμίσεις για την Υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης»
ιστ. v-4337/2015
(ΦΕΚ Α' 129) «Μέτρα για την Εφαρμογή της Συμφωνίας
Δημοσιονομικών
Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων»
ιζ.
Πρακτικά 3ης Ειδικής Συνεδρίασης Ολομέλειας Ελ. Συνεδρίου/3Ο-1Ο-2Ο12
ιη. Πρακτικά 4ης Ειδικής Συνεδρίασης Ολομέλειας Ελ.
Συνεδρίου/31-10-2012
ιθ. Πρακτικά 2ης Ειδικής Συνεδρίασης Ολομέλειας
Ελ. Συνεδρίου/27-Ο2-2Ο12
κ. Φ.8Ι
9/184/136252/Σ.2515/23-10-2015/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΤΜΗΜΛ Π/Υ
1.
Σας
γνωρίζουμε ότι με την ένταξη της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης
(ΕΜΣ) από το 2010 μέχρι και σήμερα ψηφίστηκαν μια σειρά από νομοθετικές
διατάξεις, οι οποίες είχαν αντίκτυπο τόσο στις αποδοχές των εν ενεργεία (εμε.)
στελεχών όσο και στους στρατιωτικούς συνταξιούχους τόσο άμεσα με μεγάλη μείωση
αυτών ή έμμεσα λόγω υπαγωγής τους σε φορολογικές διατάξεις.
2.
Επ' αυτών
αναφέρονται συνοπτικά στον ακόλουθο πίνακα οι σημαντικότερες παρεμβάσεις οι
οποίες αφορούν ειδικά μόνο στους στρατιωτικούς
και πέραν των ήδη επιβληθέντων γενικά στους υπόλοιπους πολιτικούς συνταξιούχους
(όπως π.χ.: δώρα εορτών, επίδομα αδείας, εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων,
έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, ειδική εισφορά αλληλεγγύης, μείωση αφορολόγητου,
μείωση συντάξεων από ένα ποσό και πλέον κ.λ.π.)
3. Επί των ανωτέρω ειδικών μειώσεων των συνταξιούχων και ειδικότερα αυτών που προήλθαν από την εφαρμογή του επίμαχου ν.4Ο93/12, επισημαίνεται ότι η σύνταξη των στρατιωτικών συνταξιούχων επανυπολογίσθηκε οίκοθεν σύμφωνα με τον τότε ΒΜ και τους νέους συντελεστές (Νοέ. 2012), και την κλιμακωτή μείωση ποσοστού αναλόγως του καταλογιστέου ποσού της σύνταξης. Είναι προφανές ότι o ν.4Ο93Ι12 επέβαλλε ταυτόχρονα διπλές κρατήσεις στους στρατιωτικούς συνταξιούχους πέραν των άλλων που είχαν επιβληθεί έως τότε.
4.
Επίσης
υπήρξαν παρεμβάσεις πέραν των μισθολογικών συνταξιοδοτικών και στα Ταμεία των Ε.Δ. (Μετοχικά) που χορηγούν μέρισμα,
αλλά και στους Ειδικούς Λογαριασμούς που χορηγούν εφάπαξ (ΕΛΟΑ). Συμφώνως με τα
(ια) και (Ιβ) σχετικά, τα μεν Μ. Τ. υπήχθησαν σε διατάξεις αρμοδιότητας του
Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ενώ το εφάπαξ υπολογίζεται
πλέον με τον τύπο του συντελεστή βιωσιμότητας που ισχύει για όλο το Δημόσιο.
Ειδικά για τους ΕΛΟΑ ενσωματώνεται επιπρόσθετα και η ρήτρα αξιομάχου. οι
μειώσεις των μερισμάτων των Μ. Τ από το 2011 έως σήμερα μεσοσταθμικά είναι της
τάξεως 35%- 4Ο%.
5.
Από την
εφαρμογή των σχετικών νόμων από (α) έως και (ιε), σε όλες τις μειώσεις που
έγιναν στους λοιπούς συνταξιούχους του Δημοσίου συμμετείχαν και οι στρατιωτικοί
συνταξιούχοι καθόσον οι περικοπές και οι μειώσεις ήταν γενικού περιεχομένου και
ίσχυσαν για όλους. Επίσης οι στρατιωτικοί συνταξιούχοι υπέστησαν μειώσεις που
αφορούσαν στη μείωση των αποδοχών και επιδομάτων των εν ενεργεία (ε.ε.)
συναδέλφων τους καθώς σύμφωνα με το π.δ. 169/07
«Κώδικας Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων», οι συντάξιμες αποδογές είναι
άρρηκτα συνδεδεμένες με αυτές των ενεργεία. Κατά συνέπεια υφίσταται
αυτόματη μείωση των στρατιωτικών συντάξεων όταν μειώνεται και ο μισθός των ε-ε.
στρατιωτικών.
6.
Ο ν.4Ο93Ι12 επίσης
επέβαλλε αναδρομικές μειώσεις συντάξεων ενώ ο αντίστοιχος ν.4Ο24Ι11 για το
δημόσιο τομέα δεν είχε αναδρομική ισχύ και δεν επέβαλλε περικοπές για όσους ήδη
ήταν συνταξιούχοι μέχρι 31/12/2013. Στο πλαίσιο της αναλογικότητας και της ίσης
μεταχείρισης συνεπώς δεν θα έπρεπε να επιβληθεί και στους αντίστοιχους
στρατιωτικούς συνταξιούχους ενώ δεν είναι συμβατές σύμφωνα με το υφιστάμενο
δίκαιο καθώς δεν επιτρέπεται να περιορισθούν με αναδρομική ουσιαστική ρύθμιση
οι συντάξεις (πρακτικά 2 ΗΣ Ειδικής Συνεδρίασης Ολομέλειας Ε.Σ.
27/02/2013) ως (Ιθ) σχετικό.
7.
Οι προσφυγές
των στρατιωτικών συνταξιούχων έχουν δικαιωθεί όσον αφορά στο θέμα των
διαδοχικών μειώσεων λόγω και του μισθολογίου των ε.ε., (αποφάσεις ΣΤΕ 2192 — 2194 Ι 2012). Αιτείται ληφθούν υπόψη και τα
πρακτικά των Ειδικών Συνεδριάσεων Ολομέλειας Ε.Σ. (3Η Ι 30-10-12
& 4Η Ι 31-10-12) ως τα (Ιζ) και (ιη) σχετικά, όπου μεταξύ άλλων
αναφέρονται οι αρχές: τήρησης ισότητας & αναλογικότητας στην κατανομή
δημοσίων βαρών, προστατευόμενης εμπιστοσύνης, αξιοπρεπούς διαβίωσης σύμφωνα με
το 1 Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, συμβατότητας με άρθρα του Συντάγματος,
κ.λ.π..
8. Αν και δεν είναι δεσμευτικές για τη Δημόσια
Διοίκηση οι γνωμοδοτήσεις της Ολομέλειας του Ε.Σ., εν τούτοις εκτιμάται ότι επ'
ουδενί λόγο δεν θα πρέπει να επέλθει περαιτέρω μελλοντική περικοπή των
στρατιωτικών συντάξεων. Επ' αυτού αναφέρεται ότι το Υ ΠΕΘΑ προτίθεται να
αναλάβει διαρθρωτικά μέτρα μείωσης δαπανών, προκειμένου εναρμονισθεί με τους
στόχους του νέου ΜΠΔΣ και του ΓΙΝ Έτους 2016 σύμφωνα με το (κ) σχετικό.
9.
Για θέματα
στρατιωτικών συντάξεων αρμόδιο είναι το Υπ. Οικονομικών σύμφωνα με το άρθρο 73
του Συντάγματος της Ελλάδος ωστόσο στο πλαίσιο της συμμόρφωσης της Πολιτείας με
τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις το ΥΠΕΘΑ υπέβαλε πρόταση νομοθετικής ρύθμισης
προς το Υπ. Οικονομικών προκειμένου αποκατασταθούν οι στρατιωτικοί στο ύψος των
αποδοχών τους που ελάμβαναν την 31/07/2012 (προ του v-4093/12) και θα απαλύνει τις δυσμενείς
οικονομικές επιπτώσεις στους στρατιωτικούς συνταξιούχους όπως ενδελεχώς
αναπτύχθηκαν.
10. Συμπερασματικά,
το ΥΠΕΘΑ εισηγείται πέραν της αποφυγής της οιασδήποτε νέας επιβάρυνσης στους
στρατιωτικούς συνταξιούχους, να υιοθετηθεί και η δυνατότητας απαλλαγής των
στρατιωτικών συνταξιούχων από τις κρατήσεις 5%10%-15%-2Ο% του ν.4Ο93/12
προκειμένου αποκατασταθεί το περί δικαίου αίσθημα.
11.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.
Ακριβές
Αντίγραφο Πάνος
Καμμένος
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Σμχος (Ο)
Δημ. Δρόσος
ΤΜ.ΔΙΟΙΚ.ΜΕΡ.& ΛΟΓ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Γραφείο Υπουργού (κ. Τσακαλώτου) Νίκης 5-7 Αθήνα, ΤΚ 10562
-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Γενική
ΔΙνση Συντάξεων Ι ΓΛΚ
ΔΙνση
Συνταξιοδοτικής Νομοπαρασκευαστικής Εργασίας & Διεθνών Σχέσεων Κάνιγγος 29,
Αθήνα, ΤΚ 101 ΙΟ
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
-ΓΡΑΦΕΙΟ Κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Ηρώδου Αττικού 19 τκ 10674
ΣΓ ΥΕΘΑ
- ΣΓ ΑΝΥΕΘΑ
ΓΔΟΣΥΙΔΟΙΙΤΜ.ΟΙΚ. ΜΕΡ. (2)
ΕΓΑΙΓΕΕΘΑ-ΓΕΣ-ΓΕΝ-ΓΕΑ
ΓΕΣΙΔΟΙ
ΓΕΝΙΔΚΕ
- ΟΕΠΝ
ΓΕΑΙΔΔΚ
-
ΕΑΑΣ - ΕΑΑΝ - ΕΑΑΑ
-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Γενική
ΔΙνση Συντάξεων Ι ΓΛΚ
Διεύθυνση
Διενέργειας Μεταβολών & Δειγματοληπτικών Ελέγχων Επί των
Πολιτικών
— Στρατιωτικών & Πολεμικών Συντάξεων
Κάνιγγος
29, Αθήνα, ΤΚ 101 10
|
Σάββατο 27 Ιουνίου 2020
Συνταξιοδοτικά - Οικονομικά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.